„Wskazówka” – piękno poza czasem

Wraca moda na bycie gentlemanem, a współczesne damy idą nie tam, gdzie wypada, ale tam, gdzie chcą. Kolekcja „Wskazówka” to zapis, jak zmieniamy się wraz z upływem czasu i w jaki sposób czas wpływa na to, kim się stajemy. Wyczucie stylu, potrzeb, estetyka roku 2018 połączyły markę FARMAGAN i grupę najlepszych polskich stylistów. Czego dowiedzieli się o dzieciach transformacjidojrzałych zawodowcach i grupie baby boomers?

Kolekcja „Wskazówka” to hołd złożony użytkowej formie fryzur dla 30, 40 i 50-latków. Ważniejsze niż podporządkowanie trendom staje się podkreślenie urody modelek i modeli, pokazanie, kim są i w jakim miejscu żyją. Uwagę zwracają dłuższe formy, naturalne prowadzenie strzyżeń, miękkie zarosty pozbawione agresywnego konturowania. Propozycje opierają się na trzech długościach włosów i klasycznych formach fryzur: kole, kwadracie i linii pazia. Proste formy uzupełniają mocne kolory – rudości i fiolety.

Dzieci transformacji – 30+

Pokolenie 30-latków żyje szybciej i intensywniej niż ich rodzice. Wszystkiego doświadcza ze zdwojoną siłą.Chce więcej i to w każdej sferze życia. Mówi się wręcz, że trzydziestka to nowa dwudziestka. Jaki komunikat wysyłają światu? Wiemy, czego chcemy i nie zawahamy się po to sięgnąć. „Wskazówka” dla tej kategorii wiekowej to klasyczne, mocne formy, zdecydowane strzyżenia i linia a’la paź. Pokolenie 30+ z powodzeniem wykorzystuje swoje naturalne atuty. Stąd swobodna męska fryzura, podkreślająca naturalny skręt włosów.

Dojrzali zawodowcy – 40+

Kryzys wieku średniego odchodzi w niepamięć. Generacja dzisiejszych czterdziestolatków to pokolenie, które nie dało się oszukać kultowi kariery lat 90.Choć praca jest dla nich ważna, z dystansem podchodzą do ,,wyścigu szczurów”. Chętnie wracają do przeszłości i szukają inspiracji w latach młodości. Dlatego pokolenie 40+ chętnie wraca np. do wąsów. Kolekcja „Wskazówka”pokazuje, czym jest tzw. ,,makijaż włosem”. Naturalne loki i nawiązania do lat 70. to przykład dojrzałej nonszalancji. W przypadku propozycji dla kobietpodstawą jest mocna linia pazia w strzyżeniu, wracająca do mody grzywka i paleta rudości- chłodniejszych od nasady i cieplejszych bliżej końcówek.

Baby boomers – 50+

Baby boomers to osoby urodzone w latach 1946-1964. Stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa były dla nich tak charakterystyczne, że często zapominali o wyrażaniu siebie. Przyszedł jednak czas na niezależność. Dzieci wyfrunęły już z domu, a oni mogą przeżywać drugą młodość i ustalać własne zasady. Jak przekłada się to na język fryzjerstwa?

Część kolekcji „Wskazówka”zadedykowana baby boomers to dowód, że siwizna w męskiej wersji zyskuje na atrakcyjności. Klasyczny, nisko związany kucyk odchodzi w niepamięć. Prym wiodą wysokie upięcia zarezerwowane wcześniej tylko dla kobiet. W ten sposób homo sovieticus zmienia się w japońskiego samuraja.  Elegancka nonszalancja bez ryzyka narażania się na śmieszność i oceny – to definicja współczesnego mężczyzny powyżej 50. roku życia. W przypadku Pań warto postawić na dziewczęce rudości. W proponowanym wydaniu są wyraziste i zmysłowe. Jednocześnie łagodzą rysy twarzy i pogłębiają kolor tęczówki.